Zmień język Zmień język

Paczki

1. Co mogę odbierać przez Paczkomat InPost?

W Paczkomacie InPost odbierać można wszystkie przedmioty, których nadawanie nie jest zabronione przepisami prawa lub wewnętrznym regulaminem. Oczywiście przesyłka musi spełniać kryteria wagi i wymiarów oraz musi być zabezpieczona na czas transportu. Wszystkie szczegóły, dotyczące przesyłek znaleźć można w regulaminie, który dostępny jest na stronie www.paczkomaty.pl

2. Czego nie można wysyłać przez Paczkomaty InPost?

Niedopuszczalne jest umieszczanie w przesyłce: pieniędzy, papierów wartościowych, przedmiotów wartościowych (biżuterii, antyków, dzieł sztuki itp.) broni, amunicji i innych materiałów wybuchowych lub łatwopalnych, mogących spowodować zagrożenie dla zdrowia, życia ludzkiego lub szkody majątkowe, narkotyków i substancji psychotropowych, artykułów szybko psujących się i wymagających szczególnych warunków transportu, zwierząt i roślin, a także innych przedmiotów, których przewóz zabroniony jest na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Powyższe wyliczenie nie ma charakteru wyczerpującego, a InPost zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia przesyłki, zawierającej inne przedmioty niebezpieczne.

3. Jak często paczki są doręczane do Paczkomatu InPost?

Paczki są doręczane do Paczkomatów InPost codziennie w dni robocze.

4. Czy jest ustalona minimalna waga przesyłki?

Minimalna waga przesyłki w paczkomatach wynosi 50 gramów.

5. Jaka jest dopuszczalna waga przesyłek?

Dopuszczalna maksymalna waga przesyłki w Paczkomatach InPost wynosi 25 kilogramów.

6. Kto może nadawać przesyłki dostarczone do Paczkomatu InPost?

Usługa nadania przesyłki do Paczkomatu InPost dostępna jest zarówno dla firm, które zintegrowały się z systemem Paczkomaty InPost jak i dla indywidualnych Klientów. Do nadawania paczek nie jest wymagane założenie konta w naszym systemie.

7. Jakie przesyłki można nadać za pośrednictwem Paczkomatu InPost?

Za pośrednictwem Paczkomatów InPost można wysyłać wszystkie rzeczy, których przesyłanie nie jest zabronione przepisami prawa lub wewnętrznym regulaminem firmy InPost. Oczywiście przesyłka musi spełniać kryteria wagi i wymiarów oraz musi być zabezpieczona na czas transportu.

8. W jakim czasie od nadania moja paczka znajdzie się w Paczkomacie InPost?

Maksymalny termin dostarczenia paczek do Paczkomatów InPost to 2 dni robocze od momentu nadania, jednak średnio 98% z nich trafia do Paczkomatu już dzień po nadaniu!

9. Czy przesyłki nadawane za pośrednictwem Paczkomatów InPost można ubezpieczyć?

Przesyłki doręczane za pośrednictwem Paczkomatu InPost mogą być za dodatkową opłatą ubezpieczone maksymalnie do kwoty 20.000 zł.

10. Co zrobić, gdy paczka jest za duża do Paczkomatu InPost?

Paczki, przekraczające maksymalne wymogi wielkościowe, można wysłać przez InPost tradycyjną usługą wysłania paczek. Więcej szczegółów można znaleźć tutaj.

11. Czy do jednej skrytki mogą być dostarczone dwie paczki?

Do jednej skrytki możemy dostarczyć tylko jedną paczkę.

12. Jak się dowiem o dostarczeniu paczki do Paczkomatu InPost?

W momencie włożenia paczki do Paczkomatu przez kuriera InPost system informatyczny wyśle powiadomienie SMS-em i e-mailem z informacją, że paczka oczekuje na odbiór. Informacje zawierać będą numer przesyłki, numer Paczkomatu InPost, adres paczkomatu oraz kod odbioru potrzebny do odebrania paczki.

13. Ile jest czasu na odebranie paczki od momentu otrzymania powiadomienia o jej doręczeniu do Paczkomatu InPost?

Od momentu włożenia paczki do skrytki w Paczkomacie InPost paczka oczekuje na odbiór przez 3 dni. Po tym okresie przesyłkę będzie można odebrać w najbliższym Oddziale InPost przez 11 dni. Listę oddziałów InPost, z których można odebrać i w których można nadać paczki znajdziesz tutaj.

14. Czy dostanę przypomnienie o odbiorze paczki?

InPost prześle przypomnienie SMSem i e-mailem po drugim dniu roboczym od momentu doręczenia paczki do Paczkomatu InPost.

15. Jakie są formy płatności za przesyłki doręczane za pośrednictwem Paczkomatów InPost?

Za przesyłkę można zapłacić kartą kredytową lub przelewem elektronicznym. W przypadku płatności za pobraniem, opłaty należy dokonać gotówką w punkcie zlokalizowanym przy Paczkomacie InPost.

16. Gdzie należy zapłacić, jeżeli zamówiona została paczka za pobraniem?

Wszystkie paczkomaty zlokalizowane są na terenie obiektów otwartych całą dobę. Są to między innymi: stacje benzynowe, supermarkety, parkingi strzeżone 24h, stacje LPG. Tam właśnie można dokonać płatności w specjalnie oznaczonych punktach.

17. Czy paczkę w moim imieniu może odebrać inna osoba, dysponująca kodem otrzymanym w SMS-ie lub e-mailu?

Paczkę w Twoim imieniu może odebrać inna osoba, musi jednak dysponować kodem otrzymanym przez adresata za pośrednictwem sms lub e-mail oraz numerem telefonu, jaki został podany w systemie Paczkomaty InPost. W takim przypadku Klient ponosi pełną odpowiedzialność za przekazanie treści wiadomości osobom trzecim.

18. Kiedy przesyłki są przekazywane z powrotem do Nadawcy?

Paczki przechowywane są w Paczkomacie InPost przez okres 3 dni. Po tym okresie przez kolejnych 11 dni są do odbioru w Oddziale InPost, a następnie przekazywane są do nadawcy.

19. Dlaczego nie otrzymałem/-am powiadomienia SMS/E-mail o dostarczeniu przesyłki?

Brak wiadomości SMS o dostarczeniu przesyłki do Paczkomatu InPost może wynikać z błędnego podania numeru telefonu. Brak e-mail może być spowodowane tym, że Twoja poczta elektroniczna pomyłkowo zaliczyła go do spamu. Jeżeli tak się stało, poinformuj nas o tym, pisząc na adres: pomoc@paczkomaty.pl opisując krótko zaistniałą sytuację (podaj Paczkomat InPost, który wybrałeś, datę zdarzenia etc). Jeżeli brak komunikacji wynikał z błędnego numeru telefonu dokonaj jego edycji, logując się do swojego profilu na stronie www.paczkomaty.pl.

Jeśli to nie przyniesie rezultatu należy skontaktować się z Infolinią firmy InPost pod numerem 801 400 100 (dla telefonów stacjonarnych) lub 722 444 000 (dla telefonów komórkowych).

20. Ile kosztuje wysłanie przesyłki Paczkomatem InPost?

Zależnie od rozmiaru przesyłki oraz sposobu nadania:

  • nadanie z etykietą - rozmiar A - 8,99 zł, rozmiar B - 9,99 zł i rozmiar C - 11 ,99 zł.
  • nadanie bez etykiety - rozmiar A - 8,99 zł, rozmiar B - 9,99 zł i rozmiar C - 12 ,99 zł.

Podane ceny są cenami brutto.

21. Jak zgłosić reklamację przesyłki?

Reklamację przesyłki można zgłosić przez:

  • Managera Paczek
  • formularz reklamacyjny http://www.inpost.pl/klient-indywidualny/reklamacje.html
  • bezpośrednio na panelu Paczkomatu InPost, składając reklamację, gdy stan odebranej przesyłki budzi zastrzeżenia
  • telefonicznie kontaktując się z Działem Reklamacji pod numerem telefonu 801 400 100 (dla telefonów stacjonarnych) lub 722 444 000 (dla telefonów komórkowych).

22. Co zrobić jeśli przesyłka z e-sklepu nie została doręczona do Paczkomatu InPost?

Jeśli przesyłka nie została doręczona do Paczkomatu InPost sprawdź jej status, korzystając z funkcji śledzenia paczek, bądź aplikacji Manager Paczek. Jeśli jej status budzi Twoje wątpliwości, zgłoś reklamację.

23. Jak odzyskać kod otwarcia skrytki Paczkomatu InPost?

Jeśli skasowałeś SMS z kodem otwarcia skrytki, a nie masz dostępu do swojej skrzynki pocztowej, na którą został wysłany e-mail z numerem przesyłki oraz kodem otwarcia skrytki możesz odzyskać kod logując się do aplikacji Managera Paczek. Należy wybrać zakładkę 'Odbierz paczki', a następnie zaznaczyć paczkę (podświetlic ją). Napis odzyskaj kod zmieni kolor z czerwonego na czarny. Należy wybrać przycisk Odzyskaj kod i w okienku pojawi się numer paczki i kod otwarcia.

Jeśli to nie przyniesie rezultatu należy skontaktować się z Infolinią firmy InPost pod numerem 801 400 100 (dla telefonów stacjonarnych) lub 722 444 000 (dla telefonów komórkowych).

24. Jak mogę śledzić paczki?

Paczki można śledzić na stronie http://www.paczkomaty.pl/sledzenie_paczki,34.html lub logując się do aplikacji Manager Paczek. Wystarczy wpisać numer paczki, a na ekranie pojawi się status doręczenia wybranej przesyłki.

25. Co się stanie jeśli odbiorca nie odbierze paczki?

Jeżeli odbiorca nie odbierze paczki w ciągu 3 dni od wysłania powiadomienia, trafia ona do najbliższego Oddziału InPost, gdzie przez 11 dni bedzie czekała na odbiór. W przypadku nieodebrania jej przez Odbiorcę w ciągu 14 dni od momentu doręczenia przesyłki do Paczkomatu InPost InPost zwraca przesyłkę Nadawcy na jego koszt pobierając od niego opłatę równą kwocie pobranej za nadanie tej Przesyłki.

Google+